dilluns, 20 d’octubre del 2008

La pòlvora és d'origen català

MANEL CAPDEVILA

Sobre l'apartat del blog (la pólvora catalana) us puc adelantar, que la setmana passada els de la IAA (International Astronautical Academy), em varen convidar oficialment a presentar la meva tesi de "la Pólvora Catalana" a Corea el setembre-2009, amb viatje subvencionat per la NASA. Al final el meu treball és reconegut internacionalment, i això que el roc més gros encara el tinc a la faixa!

El roc gros són les proves documentals de tot allò que als meus escrits fins ara era intuició-deducció, les tinc del llibre de l'Aràntegui Sanz, té documents de l'ús a la marina catalana des de 1324!!,(fins ara només teníem la guerra del Peres 1359, guanyava Crècy-1345) i que Ferran d'Antequera va vèncer al d'Urgell amb "ginys de tró" (en docs catalans, a le seva mare), en docs castellans els bateja "ginyos". Fa servir el nom emprat per Jaume I "genys"a Museros. Hi ha docs en català a Navarra! i molt més!

FONT: cataloniahistory.blogspot.com